WELCOME TO MY BLOG


hai!!! and assalamualaikum guys!!!...i'm grace from sabah.
I'm mix (malaysia and PHILIPPINES) hahahaha, take a deep breath before read my blog hahaha because it may too cheesy, CHILDISH and annoying.
love you all muahxxxx xoxo...

" Do not dwell in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment"


Monday 4 June 2012

My name???

okay!!! dgn lafaz bismillah i start update lagi hahahha

hello guys, lama tak update kan...(cehh ayat ko Mary Grace mcm beribu org baca blog haha) whatever!!!
well I confuse la, should i change my name to muslim name? or just let it be Mary Grace forever and ever.

Bcuz kan last week i pegi PERKIM somewhere in shah alam laa...maybe one of the branch kot dalam masjid, bertanya kepada ustaz " perlukah saya tukar nama islam"? he said "dalam ic ada tulis islam kah?
i said yes !!!.. since 12 years old kan..then, he said  its ok if u guna ur current name but if u want to change u kena buat byk procedur  la....( dgn perasaan hampa n kecewa ku melangkah keluar dari masjid btw i happy sbb byk persoalan yg bermain di fikiranku terjawab dengan bantuan ustaz tu)..terima kasih ustaz!!!

I want to share about someone that i really admire My Ustazah (http://www.facebook.com/sharifah.fadylawaty)...ustazah sharifah  ( alaamak i forgot la her full name ) sbb most of the time i call her ustazah..okay back to the point !! she is my ustazah n i meet her in one of the muallaf program la long time ago hahhahaha.....comel!!!!!!!!!!!....she always give me advice about religious n life...she gave me a million spirit that i can be more better than now,  I thinks she is the second woman in my life that i believe after my mom. Thanks ustazah sbb answer my persoalan2 yg tergiang2 di kepala for 21 years being a human being in this earth. hahahahah..

okay grammar I TERUK!!! ada ku kisah

Yesterday, I buat stock take lagi..then, time nak verify2 recpncilliation sheet one of the uncle serve some kuih2 n cup of coffee la. Org2 kat warehouse semua baik2 terutama yg senior2...he said to me "Mary nanti cari calon suami yg bole bimbing mary betul2". Then, i fikir layak kah i dapat lelaki yg baik sedangkan i tak baik n jahil ttg agama. sbb i selalu ingat ayat nie" perempuan yg baik untuk lelaki yg baik n begitulah sebaliknya". so, how ahhh? nak dpt yg baik ? hahahahha...

Ain is my current roomate, she's from UITM shah alam. Ain pun selalu ckp " pasangan kita adalah cerminan diri kita " so kalau nak dapat yg baik kita kena jadi baik. tapi mcm mn tu? hahhaahahaaaa

Tinggal 2 minggu lagi i will finish my training in MAS Airlines, but how ahh...should i go back to sabah or not????...TIDAKKKKK i dalam dilemaaaaaaa........

Any company want me to be the staff??? hahhhahahhahah...


okaylaa byeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



2 comments:

labu said...

terbaekkk la mary

Mary Grace said...

hahahaha...mestilaaaaaa!!!!!!!!!!!