WELCOME TO MY BLOG


hai!!! and assalamualaikum guys!!!...i'm grace from sabah.
I'm mix (malaysia and PHILIPPINES) hahahaha, take a deep breath before read my blog hahaha because it may too cheesy, CHILDISH and annoying.
love you all muahxxxx xoxo...

" Do not dwell in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment"


Wednesday 11 April 2012

Kebahagiaan?



Terlalu banyak dugaan dan cabaran yang aku tempuhi selama hidup di atas muka bumi ini, dugaan yang tidak boleh ku luahkan atau berkongsi dengan orang lain melainkan my mom.

Every single people in the world have their own problems. So do i but until when?

Aku takut menghadapi hari ini , esok dan hari2 seterusnya kerana aku tahu aku tidak cukup kuat untuk meneruskan kehidupan and nasib baik i have my mom and my dad.. I know Allah love me sebab selalu menemukan aku dengan insan2 yang baik akhlaknya seperti ustazah2 dan ustaz2 yang berusaha menbantu kami yang memerlukan pimpinan agama  namun aku tetap diuji oleh Allah dengan menemukan aku dengan manusia2 yang durjana .

Aku tahu Allah ingin menunjukkan aku erti kehidupan yang sebenar2 nya, aku suda mulai tahu mentafsir perwatakan dan sifat seseorang itu, baik pada luarnya, dalaman hanya Allah yang tahu. Aku seperti insan2 lain yang melakukan kesilapan tapi kesilapan itulah yang mematangkan diri kita untuk meneruskan kehidupan. Tekananku kadang2 mebuatku untuk melakukan pkara bodoh spr suicide but org selalu cakap " orang bunuh diri tak hidu bau syurga dan tak dterima Allah". Berdosa nya aku.

Aku selalu berfikir susahkah untuk aku bahagia? kenapa aku sentiasa diuji? kenapa kadang2 aku tidak sedar aku menyalahkan takdir walhal Allah suda menentukan yang terbaik untuk umatnya. Aku tetap bersyukur walaupun aku tidak mempunyai keluarga yang sempurna, didikan agama yang tdk sempurna seperti keluarga org lain . Aku gembira kerana i  still have my mom, daddy n my step-sibling, my friends.

Semua ujian ini megajarku untuk lebih tabah, kuat untuk hidup. ujian inilah yang membuat ku belajar sehingga   degree maybe betul kawan2 aku cakap " u ada something yang u tak sedar Allah bagi " knp aku hanya melihat pada negativenya? kenpa aku tak melihat positivenya?


Ya Allah Kuatkan aku ...
Permudahkan perjalanan hidupku...
Permudahkan  perjuanganku...
Permudahkan kewanganku...
Lindungi diriku...
Lindungi Maruahku...
Lindungi lah Orang2 yang ku sayang...
Murahkanla rezekiku...

Amin...




No comments: